2 december 2010

Standard

Dagens eloge går till… Mig själv! För att jag hade tålamod nog att laga kvällsmat till mig själv. Mina torsdagsplaner strandade, kvällen skulle innebära häng i källaren men detta ställdes in i sista minut, och rastlösheten kickade in istället. Men att laga mat till sig själv är faktiskt inte speciellt roligt har jag kommit fram till. Inte i mitt söta minikök i alla fall. Slog hursomhelst på stort med råstekt potatis och kyckling. Åt alldeles för snabbt och funderar nu på nästa steg. Promenad, julkort, städa, duscha? Listan är ”lång” och jag är villrådig. Det är dryga 15 minus ute så det är inte så trevligt att gå ut just nu, verkar dessutom som att temperaturen kryper nedåt också. Älskar att bo ensam men när jag inte har något att göra och inte orkar tagga ner så är det lite småtråkigt. Ska hursomhelst jobba både på mitt ”riktiga” jobb i Östra och på mitt ”extraknäck” på McD. Båda delarna är roliga, och imorgon ska det bli extra kul att träffa gänget på donken, och Kicki & co.
Har galen träningsvärk i armarna också då jag bar hem ett paket från posten igår, statiskt arbete tar bra med andra ord. Saknar Wide och Klara, de är perfekta pusselbitar i mitt liv. Nu gör vi ngt vettigt med denna kväll innan den är över!

Lotta

Ett svar »

Lämna en kommentar